Costa Brava Punk trail 1/3

Categories:Destacat, Equip Koala — Per Koalasteam 24 novembre, 2011 a les 4:54

Aquesta setmana podreu conèixer com sobreviuen dos corredors tarats que volen fer el camí de Ronda entre turistes a finals d’agost en plena temporada alta… Gran relat del Roger i el Jordi!

La idea de fer el Camí de Ronda va sortir, com tantes altres tonteries, en una conversa tot fent Cavalls amb el Jordi el cap de setmana següent d’Andorra. La cursa no havia anat gaire bé per cap dels dos, el Jordi va haver de plegar al km 80 i jo vaig plegar en menys de 30 km i sense tan sols poder arribar a patir la duresa que tant ens agrada de les ultres i que al final, és el que ens enganxa. Estàvem fent Cavalls per treure’ns alguna espina que ens havia quedat a Andorra, però teníem ganes de més!

Xerrant, xerrant vam parlar de fer alguna cosa més grossa, de varis dies… Després de discutir vàries opcions, la del Camí de Ronda prenia força, una ruta amb moltes facilitats (avituallaments, sense els riscos de l’alta muntanya, …) i que oferia l’al·licient de recórrer tot el litoral nord de Catalunya.

Vam definir la ruta en 5 etapes que anirien de Blanes fins a Portbou sota una única consigna (que en algun moment vam pagar cara!) que era anar sempre el més a la vora del mar possible.
Finalment el recorregut va ser el següent:
• Etapa 1: Blanes-S’agaró 52 km i uns 1500 m+
• Etapa 2: S’Agaró-Sa Tuna 39 km i uns 1800 m+
• Etapa 3: Begur-Aigüafreda-St. Martí d’Empúries 42 km i un 1400 m+
• Etapa 4: St. Pere Pescador-Cadaqués 47 km i uns 1200 m+
• Etapa 5: Cadaqués-Portbou 44 km i uns 1600 m+

Intentant passar desapercebuts entre turistes i menjanaps

Per un total de 224 km i +7500 m, cal dir que aquesta dada pot variar de forma considerable segons els camins que s’agafin, ja que sempre hi ha la possibilitat de retallar caps de mar.
Dit i fet, després de molts preparatius sortíem el dilluns de Blanes, per la primera part de l’etapa, de Blanes a Tossa, comptaríem amb un guia de luxe: el Manolé ens acompanyaria fins a mitja etapa. La veritat és que la primera part de l’etapa va transcórrer còmodament, teníem guia i no havíem de treure el mapa i decidir camins, a més estàvem frescos i no anàvem a un ritme gaire alt, sens dubte es notava el pes de la motxilla al que no estem acostumats, però vam arribar a Tossa força bé.

Reavituallament a base d’entrepà de botifarra i dues canyes i a córrer! Sortint de Tossa el Manel ens va recomanar sortir per darrere i agafar al GR q ens enfilaria ràpid cap a les muntanyes que porten a St. Feliu. Però hi havia un camí seguint la costa un tros, que després, enllaçava amb el GR, cap allà que anem! Ens perdem una mica, retrobem el camí, arribem al final i agafem el trencall que ens portarà al GR, una pujada de 400+ a ple sol per una pista sorrosa infernal!

Comencem a anar malament, avancem poc i lent, fa molta calor i al Jordi li comencen a agafar rampes i a passar factura haver passat un mal cap de setmana. Aquí hi van haver un parell d’escenes dignes de ser gravades i no aptes per a menors, el quadre del Jordi estirat a terra, amb l’alien als bessons (recordeu Jaume&Mireia el dia del rogaining? molt pitjor!) mentre intentava estirar amb la meva pobre ajuda era per veure’l… Finalment, el Jordi es va recuperar i vam tornar a caminar i després a córrer.

Els aliens van aparèixer de dins els bessons del Jordi i no cardaven el camp!

Tot baixada cap a St. Feliu entrant per equivocació en una casa on vam preguntar si hi havia una font a prop, ens van dir que no, i de la cara que ens van veure ens van dir que baixéssim a omplir de l’aixeta! Vam arribar a St. Feliu, banyet, pizza, birra i, ja amb chancletas xino-xano cap a S’Agaró, al final d’on ens semblava veure una platja per dormir. Arribem a la platja passades les 12 de la nit, i quan ja estem quasi bé preparats per clapar, apareix la màquina de netejar la platja! Cagun…… Desmuntem el campament i pugem a una pineda que hi havia darrere infestada de mosquits… Entre els mosquits (10 picades en una cama en un moment!), nanus a la platja fent xivarri i jugant amb un laser, la màquina, etc…. menys de 3 hores de son!